Wednesday, May 13, 2015

Dzulfikri


Assalamualaikum..

Semuanya bermula dengan satu malam , lepas upgrade tesla , tiba2 teringat dekat blog ni.. hmm.. DZUL 2009..

Aku masih form 3 waktu tu.. akal pendek lagi.. sekarang aku dah 23.. and cuba teka? Akal aku masih pendek lagi..

Dalam satu malam aku habis baca nukilan2 lama. Dalam kepala otak aku , damn dzul, kenapa kau tak jadi macam yang kau rancang? Teringat lagi dulu cita2 nak jadi cikgu. Ada orang potong bawang bro.

So , apa yang jadi dekat aku selepas 7 tahun ? Life aku flip sangat ke? walau tak ada yang nak baca , ni beberapa facts mengenai si dzul2009 ..


-masih belajar di Unisel. Tengah berusaha nak tamatkan degree. InshaAllah kalau tak ada apa, pertengahan tahun depan selesai belajar.

-last sem aku failed . Sekarang aku berusaha kais pagi makan pagi kais ptg mkn ptg untuk bayar fees unisel. Tapi rasanya aku lagi banyak makan daripasa kais.

-aku meniaga char kuay teow. rasa lah char kuayteow ini dengan rendangnya sekali sudilah rasa kuihku pilih lah yang mana satu! Melalut

-aku jugak buat part time sinematografi majlis perkahwinan. Atau dalam bahasa kasar , amek video masa org kahwin.

-punyai masalah jati diri yang teruk. Teruk tahap aku tak faham maksud jati diri.

-masalah2 sepalu bertembung dengan aku.lagi dielak lagi datang.bila tak elak dikata mengudang. Dunia2..

Dll....

So boleh dikatakan dzul ni dah besar dah. Tak macam dulu , tulis pun sekejap besar sekejap kecik..

Aku janjikan diri aku yang aku akan jadi lagi kuat. Masalah boleh datang seribu kali , seribu kali jugaklah aku akan melawan..

Dah nak subuh ni..aku minta diri dulu ye.Assalamualaikum


0 comments:

 

DzuL 2009 Copyright © 2008 Black Brown Pop Template by Ipiet's Blogger Template